بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 421293
تعداد بازديد کنندگان سايت: 66281277 تعداد بازديد زيرپورتال: 921979 اين زيرپورتال امروز: 223 سایت در امروز: 10513 اين صفحه امروز: 41 دريافت RSS در امروز: 1240 دريافت RSS صفحه: 2

گوناگون

خوراکی های آرامبخشخوراکی های آرامبخش
خوراکی های آرامبخشخوراکی های آرامبخش
1393/12/27 چهارشنبه
خوراکی های آرامبخش
شما برای به آرامش رسیدن از چه روشی استفاده می‌کنید؟ بسیاری از افراد فکر می‌کنند تنها داروها و ورزش یوگا می‌تواند آرامش را برایشان به ارمغان بیاورد اما راه‌های دیگری هم برای رسیدن به آرامش وجود دارد که از جمله این راه‌ها مصرف بعضی از غذاهاست.
شیر:
به گزارش هفته نامه زندگی مثبت، اولین ماده غذایی که به اعصاب شما آرامش می‌بخشد شیر است. شیر دارای تریپتوفان است که سروتونین تولید می‌کند و باعث خواب‌آلودگی می‌شود. به همین علت هم متخصصان تغذیه نوشیدن یک لیوان شیر را قبل از خواب توصیه می‌کنند. بنابراین اگر استرس دارید یک لیوان شیر خنک بنوشید و منتظر تاثیرات آن باشید.
سوپ:
سوپ هم یکی دیگر از آن غذاهای آرامش‌بخش است که باعث می‌شود بدن از شر عفونت‌ها که موجب بر هم زدن آرامش می‌شوند، رهایی یابد. سوپ‌های حاوی سبزی‌هایی مانند گوجه فرنگی، فلفل‌سبز، هویج ، سیر و اسفناج برای رسیدن به آرامش مفید هستند.
عسل:
عسل حاوی تریپتوفان است که باعث آرامش می‌شود. همچنین عسل منبع غنی پتاسیم است که اثر آرامش‌بخش روی مغز و جسم دارد. پتاسیم با هورمون استرس در بدن می‌جنگد.
شکلات تلخ:
شکلات تلخ میزان استرس مغز را کم می‌کند چرا که حاوی سروتونین، آندورفین و دوپامین است که موادی برای رسیدن به آرامش هستند.
موز و آووکادو:
این مواد غذایی حاوی پتاسیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند که بدن برای عملکرد موثر به آنها نیاز دارد. موز و آووکادو باعث ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شوند که با هورمون استرس مقابله می‌کنند.

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین

بيشتر
نسخه قابل چاپ
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به سازمان دامپزشکی کشور است